Table of Contents
Altijd op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws? Meld je aan voor onze nieuwsbriefInhoud: Voordat we met de thuiswerkplek-tips beginnen, eerst wat over de regels. Dat je op kantoor aan de regels van de Arbowet moet voldoen, wist je waarschijnlijk al. Maar zelfs op de thuiswerkplek zijn er een aantal arboregels om je aan te houden.
Is die nog niet aanwezig, dan moet je bepalen wie de thuiswerkplek gaat inrichten. Naast de wettelijke vereisten vanuit de Arbowet, zijn er voor de thuiswerkplek een aantal musthaves die helpen productiever te werken (Palletstellingen met gaasafscherming). Denk bijvoorbeeld aan een noisecanceling koptelefoon zodat zowel jij als de mensen met wie je belt geen last hebben van jouw omgevingsgeluid
Om te zorgen dat je medewerkers direct aan het werk kunnen, waar ze ook zijn, is het slim om een ‘plug & play werkplek’ te faciliteren. Dat wil zeggen dat je jouw laptop met éen kabel aansluit en gelijk aan de slag kunt met je beeldscherm, toetsenbord en muis. Dat kan middels een losse dockingstation of met ingebouwde aansluitingen op je beeldscherm, waar je alle randapparatuur op aansluit.
Een belangrijke vraag: wie gaat de thuiswerkplek inrichten? Je kunt ervoor kiezen een budget voor de thuiswerkplek beschikbaar te stellen en vervolgens je medewerkers de vrije hand te geven in hoe ze dit budget besteden. Palletstellingen met geïntegreerde liften. Daarmee loop je het risico dat een werknemer spullen koopt die achteraf toch niet aan de eisen voldoen
Een reden om dit te doen kan zijn: de spullen die je medewerker koopt om de thuiswerkplek in te richten, blijven in veel gevallen eigendom van het bedrijf. Dat kun je laten vastleggen in je thuiswerkbeleid. Mocht een medewerker uit dienst treden, dan kun je de spullen voor de thuiswerkplek makkelijker hergebruiken om een andere thuiswerkplek in te richten.
Een goede thuiswerkplek inrichten is niet per se moeilijk, maar het is wel nodig om er even aandacht aan te besteden. Palletstellingen voor seizoensartikelen. Het is voor je werknemer natuurlijk veel fijner is om te werken op een plek waar hij of zij zich comfortabel voelt. Vandaar dat het zeker geen kwaad kan om wat thuiswerkplek inspiratie op te doen
Het is belangrijk om erbij stil te staan dat de thuiswerkplek deel uitmaakt van iemands huis. Soms is de werkplek in de woonkamer, in andere gevallen heeft een werknemer een aparte werkkamer en soms wordt de werkplek ingericht in een slaapkamer. De werkplek mag qua stijl opgaan in het huis.
Geef je werknemers de mogelijkheid om een inrichting te kiezen die enigszins past bij de stijl van het huis. Dat zou je kunnen doen door bij de selectie van thuiswerkplek-attributen rekening verschillende variaties aan te bieden: denk bijvoorbeeld aan zakelijk, industrieel, romantisch of vintage (Kantoorunits met akoestische isolatie). Het is belangrijk om een ergonomische thuiswerkplek aan te bieden: een goede bureaustoel, een in hoogte verstelbaar bureau, een laptopstandaard enzovoort
Dat kan gaan over het correct afstellen van de bureaustoel en de hoogte van het beeldscherm, de verhouding tussen zittend en staand werken, tips voor afwisseling in zitten en beweging, en andere suggesties voor ergonomisch werken - legborstellinggen. Op kantoor is het misschien makkelijker om een clean desk policy te hanteren dan bij een medewerker thuis
Je kunt orde faciliteren door te zorgen voor:Voldoende kastruimteOpbergers/mappenBreng in kaart wat je medewerker nodig heeft om zijn werk op orde te hebben. Zeker thuis is het belangrijk dat de werkplek niet een rommelige plek gaat worden. Natuurlijk is het ook belangrijk om deze orde op zijn laptop te faciliteren door iemand te helpen bij zijn e-mail- en file-management.
Op de werkplek thuis is dat vaak een heel ander verhaal. Thuiswerkers zitten vaak te werken bij veel minder licht dan goed is. Fetra magazijnwagens voor pakketten. Ook dit is iets wat je beter niet aan het toeval kunt overlaten. In de ideale situatie is de thuiswerkplek ingericht in de buurt van natuurlijk licht, zoals bij een raam
Thuiswerken kan heel productief zijn. Maar dan moet een werknemer wel in een soort focusmodus terechtkomen. Dat kan een uitdaging zijn als er meerdere mensen in huis zijn. Soms is de thuiswerkplek in de woonkamer, waar iemand tv zit te kijken of waar mensen praten (palletstelling). Je kunt je medewerker helpen zich makkelijker te focussen door bijvoorbeeld een kamerscherm of scheidingswand en/of een noise canceling koptelefoon
Videobellen is sinds de pandemie nog gangbaarder (Legbordstellingen voor kleine onderdelen). Hoe professioneel komen jouw medewerkers over als ze vanaf hun thuis ingerichte werkplek aan het videobellen zijn? Zien je klanten een grote chaos op de achtergrond? Of oogt de videoachtergrond professioneel? Ook al snappen we van elkaar dat we thuis werken, het komt toch een stuk professioneler over als er bij het thuiswerkplek inrichten nagedacht is over videobellen
Je kunt ook zorgen voor een scherm dat je achter de thuiswerkplek kun opstellen. Op kantoor is er vaak airconditioning die de hele dag zorgt voor frisse lucht. Dat is niet alleen goed voor de gezondheid, maar ook voor de productiviteit van je medewerkers. Dit is ook iets om over na te denken bij het inrichten van de thuiswerkplek.
Wie wordt er niet rustig van een groene omgeving? Het is niet voor niets dat steeds meer kantoren vergroenen met mooie groene planten. Mooie groene planten zullen op de thuiswerkplek net zo rustgevend en inspirerend werken. Tip: één of meerdere groene planten staan geweldig als achtergrond bij een videocall. Al is de thuiswerkplek nog zo goed ingericht, het kan alleen werken als de thuissituatie zo is dat prettig thuiswerken mogelijk is.
Probeer ook in de gaten te houden hoe het gaat met zijn of haar productiviteit - Palletstellingen voor brede gangen - tussenvloeren. Als je ziet dat iemand thuis een stuk minder productief is, dan kun je eventueel begeleiding geven of op een andere manier ingrijpen. Als tiende tip in deze opsomming, maar waarschijnlijk de belangrijkste: hou rekening met duurzaamheid
Maar kies ook voor spullen die duurzaam geproduceerd zijn door duurzaam in te kopen. En ga voor kantoorartikelen die een duurzame gebruiksduur hebben. Voorkom dat spullen afgedankt moeten worden als iemand het bedrijf verlaat. Als je ook bij het inrichten van de thuiswerkplek gaat voor duurzaamheid, laat je zien dat duurzaam ondernemen echt onderdeel uitmaakt van het bedrijfs-dna.
In het volgende overzicht vind je de kosten van doorsnee meubels en apparaten. Let op: Deze cijfers zijn een voorbeeld (Tussenvloeren met brandveilig ontwerp). Er zijn zeer grote verschillen tussen de prijzen van verschillende merken en uitvoeringen. Voor een relatief eenvoudig verstelbaar bureau ben je zo’n € 300 kwijt, voor een bureaustoel rond de € 170
Voor € 25 heb je een goede muis, en voor € 30 een toetsenbord. Een printer voor op de werkplek thuis kost je zo’n € 100 en een prima smartphone € 300. Via de werkkostenregeling (WKR) mag je als werkgever de thuiswerkplek vergoeden, onbelast! Hiervoor moet je je wel aan een aantal regels houden (deze gelden voor 2024):Als het totale bedrag onder de 1,92% van de eerste € 400.000 van de loonsom van alle medewerkers samen blijft, mag je dit onbelast als vergoeding geven.
Komt de loonsom boven de € 400.000? Over het bedrag daarboven geldt een percentage van 1,18%.Sommige goederen vallen onder het noodzakelijkheidscriterium. Deze mag je altijd onbelast aan je werkgevers geven. Hieronder vallen gereedschappen, laptops, desktops, smartphones en tablets - bandenrekken. Naast de eenmalige vergoeding voor het inrichten van de thuiswerkplek mag je ook nog een onbelaste thuiswerkvergoeding van maximaal € 2,15 per dag geven voor de dagen dat je medewerker thuiswerkt
Misschien woont je werknemer in een andere stad, heeft hij geen mogelijkheden om thuis een werkplek in te richten, maar is er wel bij hem of haar in de buurt een organisatie die werkplekken verhuurt - Grootvakstellingen voor auto-onderdelen. Dit kan handig zijn als je medewerker wel in de buurt wil zitten van bijvoorbeeld zijn gezin maar niet thuis kan werken
Natuurlijk moet je dan wel nagaan of je werknemer daar ergonomisch en volgens arbo-standaarden kan werken - legborstellinggen. Hopelijk heb je met deze tips voor thuiswerk inspiratie een aantal handvatten gekregen om je medewerkers aangenaam thuis te laten werken. Laat het inrichten van de thuiswerkplek vooral niet aan het toeval over. Haal er meer uit door het op te nemen in het beleid van je bedrijf, zodat iedereen er meer voordeel van heeft
Ik vind het ontzettend leuk om de verhalen van ondernemers vast te leggen, het starten van een eigen bedrijf is immers een groot avontuur! Verder houd ik ervan om complexe thema’s als financiering en belastingzaken uit te leggen op een manier die voor iedereen begrijpelijk is (Draagarmstellingen voor houtopslag). Zo hoop ik jouw leven als ondernemer net wat gemakkelijker te maken
Je kantoorinrichting kan op twee manieren duurzaam zijn: lang meegaan én op een duurzame manier bij jou terechtkomen. Hieronder vind je zes tips waarmee je voor een duurzame kantoorinrichting kiest - Complete magazijnoplossingen voor farmaceutische sector. Inrichting met spullen van hoge kwaliteit Een bureau en bureaustoel horen jaren mee te gaan. Ga daarom voor producten van hoge kwaliteit
Natuurlijke/gerecyclede materialen Bij de aanschaf van je zakelijke interieur is het ook goed om te letten op het materiaal. Waar is je bureau bijvoorbeeld van gemaakt? Zijn er gerecyclede of natuurlijke materialen gebruikt, dan is dit een duurzamere keuze dan het volledig van moeilijk afbreekbare materialen zoals plastic is gemaakt.
En dat hoeven zeker geen afdankertjes te zijn. Door hybride werken zijn er bij bedrijven regelmatig simpelweg minder bureaustoelen nodig. Zeker de moeite waard om in de gaten te houden dus! Led-lampen Op het gebied van verlichting is op veel kantoren nog een hoop winst te behalen. Vervang daarom alle oude lichtbronnen voor led-lampen.
Bewegingssensoren Kantoren die de hele dag overal de lichten aan hebben staan verbruiken veel meer stroom dan wanneer het licht aangaat met bewegingssensoren (Magazijninrichting met palletstellingen). Zeker op de gangen en in gemeenschappelijke ruimtes zoals de lunchruimte en toiletten is dit een handige, duurzame oplossing. Het is alleen niet altijd ideaal voor in de werkruimte, want als iedereen eenmaal achter zijn bureau zit wordt er minder bewogen wat ervoor kan zorgen dat het licht uitgaat
Veel planten hebben namelijk een luchtzuiverende werking. Laat je bij een verkooppunt adviseren over de beste planten voor dit doeleinde. Op sommige kantoren wordt iedere dag ontzettend veel geprint. Veel van die afdrukken zijn onnodig, als je er goed over nadenkt. Hoe beperk je papierverbruik en kan je duurzamer omgaan met printen? Print zo min mogelijk en met ecofont In veel mails staat tegenwoordig de opmerking ‘Denk aan het milieu voordat u deze e-mail print’.
En áls het dan moet, gebruik dan een ecofont. Grootvakstelling kopen: checklist. Afdrukken in dit lettertype verbruiken minder printerinkt. Print altijd dubbelzijdig om papier te besparen. Schrijf digitaal, niet op papier Maak notities, to-do lijstjes en notulen liever niet op papier, maar digitaal. Zo verbruik je minder papier én is het makkelijker om aanpassingen te maken en wat je hebt opgeschreven snel te delen met anderen via e-mail of gedeelde documenten
Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld papier met een uitwisbare laag en steenpapier, waarop je je aantekeningen weer kan uitwissen. Hergebruik de blanco achterkant van oude printjes voor aantekeningen Als je oude prints hebt liggen, kan je de achterkant hiervan hergebruiken voor aantekeningen. Denk aan terugbelverzoeken waarbij je het telefoonnummer op moet schrijven of je checklist voor de dag.
Dit papier is gemaakt van hout uit verantwoord beheerde bossen. Magazijninrichting met kantoorunits. Het is vrijwel overal verkrijgbaar en het kost dus geen extra moeite om deze overstap te maken. Gebruik milieuvriendelijke inkt Er zijn veel verschillende soorten printerinkt op de markt. Zo ook milieuvriendelijkere varianten, zoals plantaardige inkt op sojabasis. Kies een leverancier die dit kan leveren en een printer waarin je dergelijke cartridges kan gebruiken om deze verduurzaming toe te passen
Ook moet je telkens weer nieuwe nietjes kopen. tussenvloeren. Een duurzame oplossing hiervoor is het gebruiken van een nietloze nietmachine. Deze houdt het papier ook bij elkaar, maar dan zonder het gebruik van metaal! Papieren plakband Ook plakband wordt vaak gebruikt in combinatie met papier. In dit geval geldt opnieuw dat het lastiger is om het plastic van het papier te scheiden
Navigation
Latest Posts
Legbordstellingen En Veiligheidscertificaten
Werkplaatsinrichting Voor Monteurs
Magazijnbakken Voor Legbordstellingen