De ervaring van de afgelopen jaren leert echter dat het verstandig is om een vinger aan de pols te houden (Mobilhome opkopers) (verkopen auto) (auto verkopen zonder keuring). Onder meer door technologische ontwikkelingen in de automarkt en veranderende consumentenvoorkeuren kunnen de belastingopbrengsten of milieu- en klimaatdoelstellingen immers in relatief korte tijd onder druk komen te staan. BMW opkoper. mobielhome verkopen Brussels gewest.. Ik zal de ontwikkelingen als gevolg van de maatregelen van de Wet uitwerking Autobrief II de komende jaren daarom scherp blijven monitoren
Met zorgvuldig gekozen maatregelen kan de fiscaliteit een belangrijke bijdrage leveren aan het versnellen van deze transitie. Aan de hand van de ambities uit het regeerakkoord en de toekomstige afspraken uit het klimaatakkoord ga ik daarom eind 2018 aan de slag met het vormen van een visie op het stelsel van autobelastingen voor na 2020.
Een ander belangrijk onderwerp met betrekking tot de autobelastingen is de introductie van de nieuwe WLTP-testmethode voor het meten van de CO2-uitstoot van personenauto’s. opkoper mobilhomes. De implementatie van de WLTP zal de komende tijd de nodige aandacht vragen. Het gaat om een zeer complexe opgave waarbij zorgvuldigheid geboden is. TNO heeft deze complexiteit uiteengezet in het rapport: «Aspecten van de NEDC-WLTP overgang in relatie tot CO2-waarden van personenauto’s – fase 1: de probleemschets»
Aanvullend hierop levert TNO in september 2018 een rapport op met de eerste data-analyses van de CO2-uitstoot van WLTP-auto’s - opkoper ongevalwagens. Na de zomer zal ik uw Kamer nader informeren over het proces van de implementatie van de WLTP in de BPM. Tot slot wordt op dit moment de teruggaafregeling voor de accijns op LNG geëvalueerd
Naar aanleiding van het verzoek van het lid Omtzigt ga ik in dit deel in op de vraag in hoeverre de import van gebruikte auto’s (parallelimport) wordt gebruikt om de Nederlandse belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) te drukken en, zo ja, hoe een dergelijke verstoring van de Nederlandse automarkt kan worden tegengegaan. (auto roetfilter probleem verkopen)
De BPM is een belasting op de eerste registratie in Nederland van een personenauto, particuliere bestelauto of motor (Mobilhome verkopen). De BPM voor personenauto’s was aanvankelijk gebaseerd op de netto catalogusprijs van de auto. Sinds 2013 is de BPM voor personenauto’s gebaseerd op de CO2-uitstoot van de auto. Omdat de BPM wordt geheven bij de eerste registratie van personenauto’s wordt deze belasting vaak geassocieerd met een belasting op nieuwe auto’s
Het overgrote deel van deze nieuwe auto’s is geproduceerd en geïmporteerd uit het buitenland en vindt, via importeurs, de weg naar de Nederlandse showroom. Voor alle in Nederland nieuw verkochte auto’s zorgt de importeur voor de aangifte en betaling van de BPM - auto export verkopen. Het overgrote deel (circa 80%) van de BPM-ontvangsten (circa € 2 miljard in 2017) komt via deze importstroom binnen en leidt zowel in de uitvoering en handhaving van de BPM tot weinig problemen
De BPM is gebaseerd op de CO2-uitstoot van de auto. Hoewel het belangrijkste doel van de BPM het financieren van overheidsuitgaven is, is er ook bewust voor gekozen om van de BPM een belangrijk vergroeningsinstrument te maken. De gemiddelde BPM op nieuwverkochte auto’s in 2017 bedroeg circa € 4. auto verkopen antwerpen.000 en daarmee ongeveer 13% van de gemiddelde verkoopprijs van een auto (€ 31.500)
Daar staat tegenover dat voor auto’s die vanuit het buitenland op de binnenlandse markt worden aangeboden bij de eerste registratie in Nederland BPM verschuldigd is - Verkoopovereenkomst auto. De hoogte van het te betalen BPM-bedrag wordt vastgesteld aan de hand van de waarde van vergelijkbare voertuigen die reeds op Nederlands grondgebied zijn geregistreerd
De totale BPM-opbrengst van deze geregistreerde voertuigen bedroeg € 386 miljoen (beste auto opkoper). Het vaststellen van de verschuldigde BPM in grensoverschrijdende situaties – met name bij import van een gebruikte auto – is complex en kent mede daardoor hoge uitvoeringskosten ten opzichte van een relatief beperkte belastingopbrengst. Met de parallelimport houden zich nu al ongeveer zeven keer zoveel medewerkers bezig als met de reguliere nieuwverkopen
Zij wordt met name veroorzaakt door het internationale karakter van de Nederlandse automarkt en de Europese verplichtingen ten aanzien van het vrije verkeer van goederen. bij wie kan ik mijn auto verkopen. Auto’s uit het buitenland zijn om verschillende redenen interessant voor de Nederlandse consument. De belangrijkste reden is dat het aanbod van gebruikte auto’s in Nederland niet breed genoeg is om de veelzijdige vraag naar auto’s op de Nederlandse tweedehands automarkt te beantwoorden
Bovendien is het voor de consument via de digitale snelweg steeds eenvoudiger geworden om over te gaan tot aanschaf van een buitenlandse auto. Ook autokopers en ondernemers gaan op de Europese automarkt op zoek naar auto’s die aan de Nederlandse vraag voldoen. In die zin onderscheidt de automarkt zich niet van andere markten.
Tegelijkertijd is er geen sprake van Europese harmonisatie bij de autobelastingen. auto opkoper. Dit gebrek aan harmonisatie leidt zowel voor nieuwverkopen als voor gebruikte auto’s tot een marktverstoring en beïnvloedt daarmee mede de kostprijs van een auto. Ook de BPM heeft – als onderdeel van de kostprijs – invloed op de mate van aantrekkelijkheid van buitenlandse gebruikte auto’s
Deze constatering is een belangrijk gegeven bij de vraag in hoeverre je de marktverstoring via de belastingen, waaronder de BPM, kunt mitigeren. Het uitgangspunt is om het autoaanbod in Nederland fiscaal hetzelfde te behandelen als het buitenlandse aanbod in Nederland. Dit is echter een zeer lastige opgave. Desalniettemin beschouw ik het als mijn taak om voor zover het binnen mijn mogelijkheden ligt een gelijk speelveld te bieden.
Ook mijn voorgangers hebben de afgelopen jaren gekeken naar de mogelijkheden om het gelijke speelveld zoveel mogelijk te borgen door de onbedoelde fiscale verstoring van de automarkt te verminderen. Schade auto verkopen. Dit neemt niet weg dat ik de vraag van de heer Omtzigt serieus neem om te bezien of er verdere verbeteringen mogelijk zijn in zowel de regelgeving als in de uitvoering
De parallelimport is gehouden aan Europese regelgeving - Renault opkoper. Dit leidt tot het uitgangspunt dat de BPM op een geïmporteerde gebruikte auto in geen enkel geval hoger mag zijn dan de BPM die nog rust op een vergelijkbare auto in Nederland. Om hieraan te voldoen wordt een afschrijvingssysteem gehanteerd met als doel de werkelijke waarde van de auto zo goed als mogelijk te benaderen
Er is immers altijd discussie mogelijk over de «werkelijke» waarde van een gebruikte auto (Eerlijke auto opkoper). Dit biedt dan ook ruime mogelijkheid voor belastingplichtigen en taxateurs om in bezwaar en beroep te gaan, ook tegen de waarde zoals opgenomen in de eigen aangifte, en zo de BPM zoveel als mogelijk te drukken
Uit de grafiek kan verder worden afgeleid dat het aantal waardebepalingen op basis van een taxatie of koerslijst procentueel harder is gestegen dan de waardebepaling op basis van de afschrijvingstabel. auto inkoop. Uit de bovenstaande tabel valt af te leiden dat het aantal BPM-aangiften op basis van de afschrijvingstabel toeneemt, maar het BPM-bedrag per auto afneemt
Uit de grafiek23 (Camper verkoopadvies) blijkt dat de toename van de parallelimport vooral terug te zien is bij auto’s vanaf vijf jaar en ouder. In de jongere categorieën lijken de aantallen min of meer constant te blijven en in sommige gevallen zelfs af te nemen - suzuki verkopen. In de grafiek24 wordt de BPM-opbrengst (x miljoen) uit de parallelimport afgezet tegen de totale opbrengst uit de BPM
Navigation
Latest Posts
Mobilhome Verkopen Met Schade.
Auto-opkopervlaanderen.be
Audi Opkoper